Coachend communiceren in de praktijk
Het succes van een leider wordt doorgaans voor 15% bepaald door vakkennis en voor 85% door emotionele intelligentie (EQ). Dan gaat het over kwaliteiten om teams te motiveren en te inspireren, inlevingsvermogen, conflicthantering, respect en communicatievaardigheden. Voor veel leidinggevenden is dit succes geen automatisme. Want hoe straal je gezag uit zonder autoritair te worden? En hoe kun je inspireren als medewerkers niet doen wat gedaan moet worden?
Inhoud en kracht
De training biedt een model voor relationele communicatie, waardoor u in staat bent om iedere situatie snel te analyseren en hierop effectief te reageren. Het model richt zich op vijf belangrijke interacties:
- Luistervaardigheden (actief en effectief luisteren)
- Duidelijk communiceren (gedrag als relatieboodschap)
- Effectief confronteren (op basis van feiten zonder te beschuldigen)
- Conflicthantering en probleemoplossing (win-win methode)
- Waardenverschillen hanteren (attitudestrategie)
Doelgroep
Managers, directeurs, projectleider, teamleiders en aankomend leidinggevenden van profit en non-profit organisaties die hun persoonlijke effectiviteit willen vergroten.
Duur
4 dagen verdeeld over 2 blokken van 2 dagen
Prijs
Voor een offerte kunt u telefonisch of per mail contact opnemen.